Thursday, October 28, 2010

LOKASI PELAN SEKOLAH

PELAN SEKOLAH:

http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=sekolah+Menengah+Kebangsaan+Tunku+Abdul+Rahman,+sabak+bernam,+s


UNIT ICT SMK TUNKU ABDUL RAHMAN PUTRA


Organisasi UNIT ICT SMKTARP Sabak Bernam

Image


Pengerusi : Pn Dr Hjh Rosnah Bt Selamat (Tuan Pengetua)

ImageImageImage

Naib Pengerusi 1 : Ustaz Jamari B Rimon. Naib Pengerusi 2: Tn Hj Muaz B Abd Karim Naib Pengerusi 3: Pn Yuhaniz Bt Mohamed.

Image

Setiausaha/ Penyelaras ICT: En Basori B Hj Abd Rahaman

AJK: Cik Zawahir Bt Daud (Penyelaras ICTL),Cik Azizah,En Amel Ibrahim

Penyelaras Makmal 1: Cik Azizah Wahid, Penyelaras Makmal 2 Dan 3 : En Basori Abd Rahaman

Penyelaras Makmal 4 dan Makmal 5: Amel B Ibrahim

Unit ICT SMKTARP Telah ditubuhkan pada Jan 1999.Adalah menjadi matlamat Unit ini untuk melaksanakan rangkaian network menyeluruh, servis komputer, penggunaan perisian di dalam pendidikan. ICT juga bertanggungjawab untuk membangunkan teknologi ICT selaras dengan pembangunan IT yang terkini. Bagi tujuan pembangunan staf, ICT memainkan peranan untuk menganjurkan kursus kepada kakitangan bukan akademik untuk menghasilkan pekerja yang mampu melaksanakan tugas dengan lebih berkesan. Matlamat utama unit ICT adalah untuk memaksimakan penggunaan teknologi dan rangkaian dan juga perkhidmatan ICT di dalam lajaran dan pendidikan.

-Mengendalikan rangkaian Menyeluruh SMKTARP.
-Menyokong sistem-sistem yang digunakan di pentadbiran sekolah seperti PPSMI, ISIS, EMIS Data,Pengurusan Bestari dan sebagainya.
-Mentadbir laman web SMKTAR tercanggih dan terkini.
-Kursus berkaitan ICT kepada staf bukan akademik.
-Membaik pulih komputer dan pengagihan komputer kepada seluruh jabatan dan unit-unit.

Image Image

Sekolah Menengah Tunku Abdul Rahman Putra adalah sekolah yang terbaik rangkaian wirwless networknya di Daerah Sabak Bernam. Ada 6 Router Wireless network di pasang di sekolah ini. Bermakna seluruh kawasan sekolah telah ada talian internet secara wireless yang di pasang 24 jam. Menurut laporan dari guru penyelaras ICT pihak ICT sekolah telah memasang 3 unit router (Jenis Dlink), kemudian 3 lagi di pasang oleh pihak kementerian pelajaran tajaan LINKSYS. Router tersebut di pasang di Makmal ICT, Pejabat, Bilik Kaunseling, Bilik guru dan kantin sekolah. Pelajar boleh melayari internet secara percuma di mana-mana kawasan sekolah, termasuk di pintu pagar.

MAKMAL ICT:


Image

Image

Image Image


No comments:

Post a Comment